Sevgili okuyucular, benim bir sorunum var kendimden. Kitap okuyamıyorum. Eskiden, küçükken kitap okumaya doyamayan ben, son aylarda (hatta açıkçası yıllarda) elime kitapları alıp alıp yarım bırakıyorum. Bi'sürü yarım okunmuş kitap var elimde. Gerçi kitaplar felsefe-psikoloji tarzında kitaplar ama olsun yani aylarca insan bitirmez mi o kitapları. Hayır sonra mesela bi roman görüyorum, merak ediyorum okumak istiyorum. Ama içimden bi ses "sen önce yarım bıraktığın kitapları bitir. O kitaplar bitmeden roman yok sana!" diyor.

   Sanırım biraz da seçtiğim kitapların türü nedeniyle yarım kalıyor kitaplar. Yani o kitaplarda olay örgüsü yok, merak unsuru fazla değil. Evet felsefe-psikoloji-sosyoloji de ilgimi çeken alanlar ama aylardır da yarım yarım duruyorsa o kitaplar... Yine de birazcık masumum. :)

   Aslında bu bir iç hesaplaşma. Yani kendimi size şikayet etmiyorum, derdimi paylaşıyorum sadece. Sonuçta kitap okumak görev olmamalı, zevk almalı insan. Ben ise önümü felsefe tarzı kitaplarla tıkamışım. Ve onları bitirmeden de geçemiyorum işte...

   Tamam şimdi karar verdim. O kitapları hemencecik bitirip, merak edip de okumadığım "roman"lara başlıyıciğm.

2 yorum:

  1. madem bir konuya ağırlık vererek kitap okumak sana yorucu geliyor ve sıkılıyorsun o zaman hem hoşuna gidebilecek sürükleyici bir romanı hem de ağır sayılabilecek bir kitabı paralel okumanı önerebilirim. ben öyle yapıyorum. 2 kitabı paralel okuyorum. gerçi ikisi de senin deyiminle yarım bırakılabilecek kitaplar ama paralel okuyunca sıkıldıkça kitap değiştirebiliyor okuyucu ve böylece dengeli besleniyormuş etkisi yaratıyor. hep aynı yemeğe abanmaktansa azar azar hepsinden lokmalar almak hem kitaplardan alınan verimi de arttırıyor :)

    YanıtlaSil
  2. Tam da içinde bulunduğum durumu anlatmışsın. Nerden baksan 6 kitapcağızım beni bekliyor o yarım halleriyle.

    YanıtlaSil